Regler Köpvillkor

Vi guidar dig gärna kring investering, skötsel och design av din pool. Nedan listar vi översiktligt några punkter som är viktiga och underlättar både för dig som kund och oss på Miami Pool.

SNABBA LEVERANSER

De flesta varor levereras omgående från vårt lager eller från fabrik, vilket betyder att de finns hos dig inom några dagar. Normalt är leveranstiden för ett poolpaket 2-3 veckor. Vissa pooler finns för omgående leverans. Kontakta din återförsäljare för leveranstid för just ditt poolpaket.

PRISER

Priserna på nätet och i katalog gäller tills vidare Moms (25,00%) är inräknad i alla priser. Om momsen ändras, justeras priserna motsvarande. Vi reserverar oss för pris- och konstruktionsändringar, tryckfel och eventuella felskrivningar.

BETALNINGSVILLKOR

Kortbetalning, Direktbetalning, Faktura, Avbetalning.

FRAKT

Frakt tillkommer beroende på avstånd, vikt och volym. När du lägger dina produkter i varukorgen på hemsidan räknas frakten ut automatiskt.

Vid större leveranser, till exempel en pool, är det du som mottagare som är ansvarig för att själv lasta av dina pallar från lastbilen. Chauffören hjälper inte till. Man kan normalt bryta paketet så att kan man lasta av varorna för hand. Om extra körningar eller lyft utförs så måste kunden boka detta av speditören. Miami Pool ansvarar ej för detta.

TRANSPORTSKADOR

Räkna igenom antalet kollin så att det stämmer mot fraktsedeln och kontrollera så att inga yttre skador finns på emballagen innan lastbilen åker. Saknade kollin och synliga skador måste rapporteras vid leveransen. Det är din skyldighet att skador på godset noteras vid leverans, så kontrollera emballagens skick noga.

Du har sju dagar på dig att rapportera dolda fraktskador, till exempel om något är trasigt under emballaget. Det är därför viktigt att du så snart som möjligt packar upp alla varor. Anmäls inte en dold skada inom sju dagar får du ingen ersättning alls. Fraktskadat gods måste sparas. Det kan behöva returneras.

RETURER

Returer måste ske senast 14 dagar efter leveransdatum. Retur utan medgivande från Miami Pool godkännes ej. Kunden bekostar returfrakten. Om vi har levererat fel vara så betalar Miami Pool returfrakten, men kontakta oss innan retur sker.

Varor som returneras mot postförskott eller efterkrav utlöses ej. Om du inte löser ut varorna du beställt från oss, så kommer vi att debitera tur- och returfrakt + 15 % av varuvärdet i hanteringskostnader. Specialbeställda eller inte lagerförda liners debiteras till fullt pris.

GARANTI

Garantin omfattar både tillverknings- och materialfel och gäller reparation eller byte av felaktig produkt. Fel ska anmälas omedelbart efter att det upptäckts. Såvitt inte annat överenskommits ansvarar köparen för demontering, montering samt fraktkostnad till oss.

Garantin gäller ej för förbrukningsdetaljer som till exempel glödlampor, packningar och axeltätningar.

Skador förorsakat på grund av felaktig användning eller obalanserat vatten, såsom felaktiga klorvärden, pH-värden eller salthalter, ersätts inte.

För att den utökade garantin ska kunna erhållas ska ett registreringskort ifyllas och sändas till oss. Villkoren för denna garanti framgår av separata villkor. På övriga produkter utan utökad garanti gäller konsumentköplagen.

INSTALLATION

Miami Pool AB sköter ej byggnation/installation av pool eller dylik utrustning. Det är installatören som är ansvarig för att jobb/installation utförts på ett fackmannamässigt sätt. All dialog angående installationen sker mellan installatör och kund.

REKLAMATION

Enligt konsumentköplagen har du tre år på dig att reklamera ett ursprungligt fel på en vara. Vid eventuell reklamation ska du först vända dig till försäljningsstället eller ansvarig återförsäljare. Tillsammans med säljaren ska du fylla i en RMA-blankett som beskriver felet på varan. Foto underlättar. Säljaren tar sedan kontakt med Miami Pool för enkel och snabb hantering.