-
Har du ett konto? Var vänlig logga in
Integritetspolicy -
Vill du registrera dig? Var vänlig registrera
Integritetspolicy
Har du ett konto? Var vänlig logga in
IntegritetspolicyVill du registrera dig? Var vänlig registrera
IntegritetspolicyFyll i dina kontaktuppgifter så kontaktar en återförsäljare i din närhet dig.
Vi guidar dig gärna kring investering, skötsel och design av din pool. Nedan listar vi översiktligt några punkter som är viktiga och underlättar både för dig som kund och oss på Miami Pool.
De flesta varor levereras omgående från vårt lager eller från fabrik, vilket betyder att de finns hos dig inom några dagar. Normalt är leveranstiden för ett poolpaket 2-3 veckor. Vissa pooler finns för omgående leverans. Kontakta din återförsäljare för leveranstid för just ditt poolpaket.
Priserna på nätet och i katalog gäller tills vidare Moms (25,00%) är inräknad i alla priser. Om momsen ändras, justeras priserna motsvarande. Vi reserverar oss för pris- och konstruktionsändringar, tryckfel och eventuella felskrivningar.
Kortbetalning, Direktbetalning, Faktura, Avbetalning.
Företagsfaktura:
Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.
Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.
Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.
Frakt tillkommer beroende på avstånd, vikt och volym. När du lägger dina produkter i varukorgen på hemsidan räknas frakten ut automatiskt.
Vid större leveranser, till exempel en pool, är det du som mottagare som är ansvarig för att själv lasta av dina pallar från lastbilen. Chauffören hjälper inte till. Man kan normalt bryta paketet så att kan man lasta av varorna för hand. Om extra körningar eller lyft utförs så måste kunden boka detta av speditören. Miami Pool ansvarar ej för detta.
Räkna igenom antalet kollin så att det stämmer mot fraktsedeln och kontrollera så att inga yttre skador finns på emballagen innan lastbilen åker. Saknade kollin och synliga skador måste rapporteras vid leveransen. Det är din skyldighet att skador på godset noteras vid leverans, så kontrollera emballagens skick noga.
Du har sju dagar på dig att rapportera dolda fraktskador, till exempel om något är trasigt under emballaget. Det är därför viktigt att du så snart som möjligt packar upp alla varor. Anmäls inte en dold skada inom sju dagar får du ingen ersättning alls. Fraktskadat gods måste sparas. Det kan behöva returneras.
Returer måste ske senast 14 dagar efter leveransdatum. Retur utan medgivande från Miami Pool godkännes ej. Kunden bekostar returfrakten. Om vi har levererat fel vara så betalar Miami Pool returfrakten, men kontakta oss innan retur sker.
Varor som returneras mot postförskott eller efterkrav utlöses ej. Om du inte löser ut varorna du beställt från oss, så kommer vi att debitera tur- och returfrakt + 15 % av varuvärdet i hanteringskostnader. Specialbeställda eller inte lagerförda liners debiteras till fullt pris.
Garantin omfattar både tillverknings- och materialfel och gäller reparation eller byte av felaktig produkt. Fel ska anmälas omedelbart efter att det upptäckts. Såvitt inte annat överenskommits ansvarar köparen för demontering, montering samt fraktkostnad till oss.
Garantin gäller ej för förbrukningsdetaljer som till exempel glödlampor, packningar och axeltätningar.
Skador förorsakat på grund av felaktig användning eller obalanserat vatten, såsom felaktiga klorvärden, pH-värden eller salthalter, ersätts inte.
För att den utökade garantin ska kunna erhållas ska ett registreringskort ifyllas och sändas till oss. Villkoren för denna garanti framgår av separata villkor. På övriga produkter utan utökad garanti gäller konsumentköplagen.
Miami Pool AB sköter ej byggnation/installation av pool eller dylik utrustning. Det är installatören som är ansvarig för att jobb/installation utförts på ett fackmannamässigt sätt. All dialog angående installationen sker mellan installatör och kund.
Enligt konsumentköplagen har du tre år på dig att reklamera ett ursprungligt fel på en vara. Vid eventuell reklamation ska du först vända dig till försäljningsstället eller ansvarig återförsäljare. Tillsammans med säljaren ska du fylla i en RMA-blankett som beskriver felet på varan. Foto underlättar. Säljaren tar sedan kontakt med Miami Pool för enkel och snabb hantering.